El dimecres 20 d´abril de 2016 es va celebrar la II trobada pedagògica d´aprenentatge i servei anomenada “ApSsejant per Lleida”, organitzada pels Serveis territorials d´ensenyament de Lleida juntament amb l´equip ICE Aps de la UdL. Durant tot el matí van haver diverses activitats a l’edifici del centre Transfronterer de la Universitat de Lleida.
Hi va haver una fira on alguns Instituts de la província de Lleida van exposar els seus projectes Aps. L´Institut Samuel Gili i Gaya de Lleida va participar d´aquesta fira i també va ser un dels instituts protagonistes de la jornada ja que va explicar la seva experiència del projecte APS que desenvolupa des de fa tres cursos. En la sala de videoconferències els dos coordinadors del projecte, Prado Figueroa i Javi Badia van estar acompanyats de dos alumnes de 4t d´ESO, Carles Maroto i Aaron Law que van explicar la seva pròpia experiència d´aquest projecte en la col·laboració que aquest Institut té amb ODEC (Oficina de desenvolupament econòmic i cooperació de la UdL).
Les dos activitats que alguns alumnes del nostre Institut van realitzar estan relacionades amb programes informàtics. L´Aaron Law va explicar una activitat relacionada amb codis QR. Fa uns dies van ser repartides 10 targetes amb codis QR per diversos espais de l´Institut i l´activitat va ser posada en pràctica pels alumnes de 4t d´ESO que amb el telèfon mòbil podien accedir a una pregunta en anglès que tenia tres opcions de resposta. Si la resposta era correcta et dirigia a un nou espai de l´Institut on hi havia un altre codi QR i així successivament fins arribar a un premi final que consistia en un petit llibre sobre els Drets Fonamentals.
L´altra activitat va ser explicada per Carles Maroto i consistia en un joc interactiu anomenat Kahoot on hi havia preguntes en anglès. Cada pregunta oferia quatre possibles respostes i els alumnes de 4t amb el telèfon mòbil van poder jugar a l´aula classe. Els alumnes que responien correctament amb el menor temps possible eren els que acumulaven més punts. El joc constava de 14 preguntes. Aquestes preguntes tractaven sobre preocupacions socials actuals com per exemple el cas dels refugiats de Síria o les desigualtats econòmiques al món.
Les dos activitats han sigut un èxit per la bona acollida que han tingut entre l´alumnat de 4t d´ESO, ja que han estat motivats durant la realització de les activitats. Això posa de manifest que les noves tecnologies com els telèfons mòbils són una eina molt útil en l´ensenyament sempre i quan tinguem molt clars quins són els objectius d´aprenentatge que volem aconseguir amb la seva utilització.
Javi Badia, coordinador del projecte Aps a l´Institut Samuel Gili i Gaya de Lleida.
Fotos trobada