Projecte Seu Vella

Educar és innovar, voler afrontar nous reptes en una societat que canvia constantment i que exigeix respostes de manera sostinguda. Aquesta és la voluntat del claustre de l’Institut Samuel Gili i Gaya. A partir d’aquí teixim tota una xarxa concèntrica d’ensenyament/aprenentatge: individu, centre, ciutat i societat. (Aquí hi ha implícit el concepte d’ecosistema educatiu)

Tres eixos fonamenten el plantejament del nostre projecte, La Seu Vella oculta: itineraris per descobrir:

  • Que els alumnes tinguin veu, és a dir, escoltar-los plenament.
  • Que tinguin voluntat d’intervenció i participació (és a dir, actitud proactiva)
  • Que tinguin eines i capacitats de transformació (és a dir, dotar-los d’aquests instruments per esdevenir motors de possibles canvis)

D’aquesta manera  generem reptes i l’alumnat troba sentit i rellevància a allò que volem que aprengui.

 

L’INS Samuel Gili i Gaya es proposa implementar l’aprenentatge 360º: l’alumne aprèn arreu i sempre, és dir, en tots els moments i espais de la seva vida. I és en aquest sentit que escollim la Seu Vella com un espai de proximitat i d’una rellevància històrica i singular en l’entorn. L’ensenyament traspassa les fronteres de la institució escolar.

Veiem en aquest espai un  agent educador i volem  que l’alumnat de 2n d’ESO reconegui en aquest lloc emblemàtic una aula oberta, flexible i personalitzable (aprenentatge local i connectat). És un indret on  podrà experimentar, descobrir..., on és possible connectar els interessos personals i l’aprenentatge (en aquest sentit introduïm el concepte “Lleidatanejar”).

Els alumnes de 2n d’ESO surten  del centre per ocupar  aquest espai d’aprenentatge de la ciutat, patrimoni històric i cultural,  durant uns  dies en els quals la Seu Vella de Lleida esdevindrà la seva aula. Es tracta de posar en valor l’oferta existent en el propi territori.

Petit tastet del Projecte Seu Vella amb l'alumnat de 2n d'ESO.