En aquest exercici d'autoreflexió han participat membres de la direcció, professorat i alumnat del nostre centre. Per a realitzar la diagnosi hem utilitzat diferents eines:
- L'enquesta "Selfie" proporcionada per la Comissió Europea, en aquest enllaç trobareu més informació de la Selfie, i Amb una participació del 84% de les persones enquestades.
- Hem recollit tot un seguit d'indicadors de centre referents a l'àmbit digital.
Resultats obtinguts:
PUNTS FORTS
- Al centre facilitem l’accés a internet per a l’ensenyament i l’aprenentatge.
Tot l’alumnat i tot el professorat disposem de dispositius digitals (alguns personals i altres que són propietat del centre). - El professorat gaudeix del suport de l’equip directiu a l’hora de provar noves propostes d’ensenyament amb tecnologies digitals.
- La infraestructura digital recolza l’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals.
- Disposem d’assistència tècnica quan l’equip docent o l’alumnat tenen problemes amb la tecnologia.
- L’equip docent utilitza tecnologies digitals per comunicar-se i per la gestió de la tutoria.
- L’equip docent vetlla perquè l’alumnat aprenguin a actuar de forma segura a internet i l’alumnat sigui conscient i intentin aplicar-ho pel seu ús personal i educatiu.
- L’equip directiu vetlla pel desenvolupament de l’estratègia digital de centre en col·laboració amb l’equip docent.
- L’equip docent vetlla perquè l’alumnat aprengui a actuar de forma responsable a internet i tinguin consciència d’aquesta actuació.
- Al centre existeix sistema de protecció de dades.
- L’equip docent vetlla perquè l’alumnat aprengui a comprovar si la informació trobada a internet és fiable i precisa i l’alumnat tingui consciència d’aquesta actuació i la intentin aplicar-ho en el seu ús personal i educatiu.
- L’equip docent vetlla perquè l’alumnat aprengui a comunicar-se utilitzant les tecnologies digitals.
- L’equip docent té accés a possibilitat de desenvolupament professional continu en l’àmbit de l’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals.
- L’equip docent utilitza la tecnologia per facilitar la col·laboració entre l’alumnat.
L’equip docent programa i promou activitats per aprendre a crear continguts digitals. - L’equip docent vetlla per adaptar el seu mètode d’ensenyament a les necessitats individuals dels alumnes i aquests són conscients que se’ls assignen activitats d'acord amb les seves necessitats.
- L’equip docent programa i porta a terme activitats d’aprenentatge digital que impliquen a l’alumnat.
- L’equip docent s’esforça per crear recursos digitals per reforçar el seu mètode d’ensenyament.
- L’equip directiu vetlla per crear espais d’intercanvi d’experiències dintre del centre sobre l’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals (FIC).
- La majoria de membres del claustre utilitza entorns virtuals d’aprenentatge amb l’alumnat (Moodle i classroom principalment).
PUNTS FEBLES
- Alguns membres de l’equip docent no utilitza la tecnologia digital per avaluar les habilitats de l’alumnat.
- No tots els membres de l’equip docent utilitzen tecnologies digitals per facilitar una retroalimentació (feedback) amb els alumnes.
- Manquen directrius sobre com avaluar els nostres propis progressos en matèria d’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals.
- L’equip docent utilitza poc les tecnologies digitals perquè l’alumnat pugui realitzar observacions sobre el treball dels seus companys/es (coavaluació).
- L’equip docent utilitza poc les tecnologies digitals perquè el nostre alumnat reflexioni sobre el seu propi procés d’aprenentatge.
En línia amb l'objectiu 1 del nostre PEC "Mantenir i millorar els resultats educatius" on un dels àmbits d'actuació és: "Impuls d'un aprenentatge significatiu de les TAC com a recurs metodològic" i a partir dels punts forts i els punts febles detectats en la diagnosi la comissió digital ha determinat que els objectius a treballar en la nostra estratègia digital de centre són els següents:
OBJECTIU 1: CONSOLIDAR LA COMPETÈNCIA DIGITAL DE L’ALUMNAT
OBJECTIU 2: PROMOURE L’ACTUALITZACIÓ I LA MILLORA DE LA COMPETÈNCIA
DIGITAL DOCENT
OBJECTIU 3: POTENCIAR LES EINES DIGITALS D’AVALUACIÓ PER APLICAR-LES
A L’AVALUACIÓ FORMATIVA AL CENTRE
Per tal d’avaluar la implementació de l’Estratègia digital, a final de cada curs es reuneix la comissió digital i valora l’assoliment dels criteris dels indicadors de les activitats i dels objectius.
Cada responsable fa una exposició del que s’ha assolit i del que no s’ha assolit, i exposa les propostes de millora.
A partir d’aquí, la comissió modifica l’ECD pel que queda de temps d’implementació, si s’escau.
Els indicadors que utilitzarem per a poder fer aquesta avaluació són els següents: