DESENVOLUPAMENT INTEGRAL A TRAVÉS DE L’ART (1r i 2n ESO)

Des de la matèria de Visual i plàstica i de la mà de la professora Sílvia Codina, especialista en artteràpia, es plantegen propostes que permeten que l’alumnat treballi en el seu desenvolupament integral.

Tots els treballs que fem amb l’alumnat estan dissenyats per tal que l’individu pugui recórrer un camí ple de metes que aparentment són molt difícils i que es transformen en assolibles, fet que genera confiança en ells mateixos i les seves capacitats creatives.

Plantegem propostes d’autoconeixement a través del color i la seva relació amb les emocions.

Coneixem els tipus de dibuix, les tècniques i les apliquem per representar el món.

Fem versions d’obres d’art tot transformant-les i fent-les nostres.

M’emociono. (proposta de treball 1r ESO)

Els colors són els protagonistes d’una proposta on l’alumnat vivencia com els colors afecten les persones a diferents nivells, ja sigui intel·lectualment, ajudant-nos en la concentració o dispersió, emocionalment, fent presents i intensificant certes emocions que conviuen amb nosaltres o que sentim físicament, generant malestar, benestar, fred, mareig…

Aquesta proposta els ajuda a perdre la por al fet creatiu i artístic, a conèixer-se a ells mateixos i els permet iniciar el curs i el trajecte de l’ESO sabent-se capaços de fer amb imaginació.

El meu univers i jo. (proposta de treball 2n ESO)

A l’aula de dibuix, a segon d’ ESO, se cerca acompanyar a través de l’art el pas que fan nois i noies de la infantesa a l’edat adulta, l’adolescència.

Per fer-ho, comencen el curs creant una proposta que fa que s’hagin d’observar i tenir-se presents a molts nivells.

Comencen amb el dibuix figuratiu, observant el seu cos; mans, peus i cara, utilitzen  les tècniques renaixentistes que els ajuden a assolir les competències artístiques amb més seguretat.

 

 

Seguidament, deixen d’observar l’exterior per aprofundir en l’autoconeixement interior, duent a terme dos propostes on reflexionen sobre ells mateixos.

En la primera han de realitzar un sistema solar, en el qual ells són el sol, el centre del seu sistema, i cal que pensin i valorin quines són les persones que realment són importants i volen que formin part del seu sistema solar, cada persona serà un planeta i ha de tenir un color que representi les seves característiques i particularitats fet que els permet investigar en relació a la psicologia del color.

 

En la segona proposta dibuixen la seva silueta, dins de la qual han de mostrar quines són les seves inquietuds i que els fa ser ells, éssers únics i inconfusibles.